במאמר זה אעסוק בעקרונות הבסיסיים ביותר של הצילום המהיר,במבנה המצלמה המהירה ובמאמרים הנוספים נעסוק ביתר פירוט בכל אחד מהנושאים .
ההיסטוריה של הצילום המהיר כמו הצילום הרגיל,תחילתה בצילום במצלמות פילם. בצילום המהיר בתקופה בה עדיין השתמשו בפילם היו מגבלות שחלקן נפתרו עם המעבר לצילום מהיר דיגיטלי וחלקן עדיין קיימות ברמות שונות.
1.המגבלה הראשונה בצילום מהיר פילם הייתה, הצורך לתאם בין הזמן בו מתרחש האירוע ובין זמן הצילום האפקטיבי. למצלמות המהירות בפילם היו מנוע משיכה ומנוע איסוף ונדרש להם מעט זמן עד שהגיעו למהירות הרצויה.
2. המגבלה השנייה הייתה כמות האור הרבה שנדרשה כדי לחשוף את הסרט. מגבלה זו הצריכה סרטים רגישים במיוחד שאיכות התמונה שלהם הייתה ירודה.
3.מגבלת המהירות: לא ניתן היה להגיע למהירויות של עשרות ומאות אלפי תמונות בשנייה כפי שניתן להגיע היום.
הכרת המגבלות של הצילום המהיר בפילם חשובה להבנת היתרונות של המצלמה המהירה הדיגיטלית על מנת שלא אלאה אותכם הקוראים בתחום שכבר פס מהעולם אעבור על העקרונות של הצילום הדיגיטלי המהיר היום. מאמר זה מתייחס לצילום של כמות פריימים גדולה בפרק זמן נתון ולא לתמונה בודדת או תמונות בודדות .
להלן מבנה סכמטי של מצלמה מהירה.
סוגי המצלמות המהירות
קיימים סוגים שונים של מצלמות מהירות וצורות הפעלה מגוונות בהתאם לשימושים . להלן מספר אפשרויות אופייניות.
מצלמה מהירה מחוברת למחשב
מצלמה מהירה שהמעבד שלה נמצא במחשב
מצלמה עם חיבור דרך תקשורת PCI או CoExpress היתרון של מצלמה כזו היא ביכולת לצלם ללא הפסקה ישירות למחשב כל זמן שיש מקום בזיכרון של המחשב. החיסרון מגבלת קצב העברת הנתונים אינה מאפשרת העברה של קבצים ברזולוציות גדולות ובקצבים גבוהים, וכן אורך כבל מוגבל. אחד הפתרונות להכפלת הקצב הוא מצלמה המתחברת בתקשורת של שני כרטיסיPCI או שלושה CoExpress אולם עדיין יש מגבלה לאורך הכבל.
מיועדת לצילום בתנאי רעידות קשים. פיצול המעבד מהמצלמות וחיבורו לאחר האירוע מאפשר לרכיב רגיש זה לא להיות מעורה בזמן הרעידה.בדרך כלל מדובר באפשרות חיבור של מספר מצלמות מהירות יחד. היכולת להפריד בין ראש המצלמה (בעיקר סנסור) מיחידת אספקת המתח והזיכרון מאפשרת יצירת מצלמות קטנות הניתנות להתקנה במקומות רבים במינימום תגובה (בגלל משקל נמוך) לכוחות ה G והתאותות הפועלות בזמן אירוע.
מצלמות עם מסך וזיכרון פנימי All in one
זיכרון
המצלמה המהירה הדיגיטאלית מצלמת במהירות המרבית, שמהירות העברת הנתונים מאפשרת . מצלמת וידאו רגילה מצלמת ישירות על כרטיס זיכרון וככל שכרטיסי הזיכרון הקשיחים יהיו מהירים יותר כך ניתן יהיה לצלםבקצב מהיר יותר. מבלי להיכנס לחישוב של מהירות הדגימה הדיגיטאלית ניתן לומר באופן כללי שהמצלמות הקיימות בשוק היום מצלמות על כרטיס דיגיטאלי לסוגיו השונים ברזולוציה של High Definition בקצב שבין 25-50 תמונות בשניה. על מנת שנוכל לצלם בקצב מהיר יותר אנו נדרשים ליכולת אגירת נתונים מהירה יותר. זאת ניתן לעשות על הזיכרון הוירטואלי Virtual Memory . הזיכרון הוירטואלי או בשמו הנוסף זיכרון נדיף הוא זיכרון הזקוק למתח חשמלי ואינו יכל לאגור את המידע כאשר הוא מנותק מהחשמל.
רזולוציה
המצלמות הדיגיטאליות מגדירות את הרזולוציה על ידי כמות הפיקסלים שלהם. מכפלה של מספר הפיקסלים לאורך במספרם לרוחב היא הרזולוציה של הסנסור. יש כמובן חשיבות גם לגודל הפיקסלים. אמנם הטכנולוגיות מתקדמות ומשתנות אולם ניתן לומר באופן די גורף שבאותה טכנולוגיה של יצור סנסורים , יהיה הסנסור בעל הפיקסלים הגדולים יותר רגיש יותר לאור.
המשך יבא בקרוב.